سفرنامه دبی

سفرنامه های دبی میتونه کمک زیادی به کسانی که قصد رفتن به این شهر را دارند، داشته باشد.

برای رفتن به دبی نیاز به برنامه ریزی داشتیم چون خیلی نمیتوانستیم مرخصی بگیریم و فقط آخر هفته را داشتیم به خاطر همین موضوع تصمیم گرفتم پرواز مون رو برای آخر هفته انتخاب کنم و فقط روز چهارشنبه و شنبه را مرخصی گرفتیم.

ایرلاین های ماهان و امارات و ترکیش پرواز برای دبی را داشتند اما من ترجیح میدم تهیه بلیط از شرکت هواپیمایی ماهان بود.

برای اینکه زمان را از دست ندهیم ، البته شانس هم با من یار بود و اولین پرواز را که ساعت 7:30 صبح بود انتخاب کردیم تا یک روز را برای اقامت در دبی داشته باشیم.

برای پرواز دبی مثل همه پروازهای خارجی لازم بود که سه ساعت زودتر تو فرودگاه باشیم یعنی ساعت 4:30 صبح، اما ارزشش رو داشت.

پرواز ما  بدون تأخیر انجام شد و بعد از حدود دو ساعت و نیم رسیدیم به شهر زیبای دبی، چون برای اولین بار بود که میرفتیم سعی کردیم از آژانس مسافرتی ای خرید کنیم که تمام شرایط رو داشته باشه مثل ترانسفر فرودگاهی و گشت های شهری.

به محض رسیدن به فرودگاه و تحویل بار ها مون راننده ای که از قبل از طریق آژانس هماهنگ شده بود رو پیدا کردیم، بعد از تقریباً یک ساعت به هتل رسیدیم.

نزدیک ظهر بود و به طبع ما هم خسته ی پرواز بودیم بهترین انتخاب این بود که وعده ناهار و در هتل باشیم و کمی هم استراحت کنیم و بعد بریم یه سری به شهر بزنیم.

تعریف غذای قوزی رو از دوستان مون خیلی شنیده بودیم و اولین انتخاب مان هم همین غذای لذیذ و خوشمزه قوزی بود. واقعاً که تعریف کردنی هم بود که من به شدت پیشنهاد می کنم زمانی که به دبی سفر کردید حتماً این غذا رو امتحان کنید. قوزی گوشت های بسیار بسیار خوش طعمی است که به سیخ کشیده شده و در کنارش گوجه فرنگی و فلفل هم میگذارند بعضی ها با برنج می خورند این غذا رو و عده ای هم با سبزیجات!

سفرنامه دبی

برای گشت شهری نیاز به برنامه ریزی بود، اما من اینجا تو این سفرنامه مکان هایی رو فکر میکنم حتماً از دیدن شون لذت می برید رو معرفی می کنم.

اما اول بزارید از غذاهای خوشمزه ای که ما تو سفرمون خوردیم براتون بگم، قوزی غذایی بود که واقعاً بهتون پیشنهاد میکنم اما تنوع غذا تو دبی خیلی زیاده بنابراین تو این مقاله که ی غذاها نمی گنجه!

طعم خوشمزه ی بعدی که من تست کردم غذای شاورما بود، این غذا اصالت روسی داره اما جزء غذاهای پرطرفدار مردم دبی هست. طعم خیلی خوشمزه ای هم داشت . شاورما هم با گوشت میشه درستش کرد و هم مرغ و ماهی. اگه بخوام بیشتر اشناتون کنم با طعم و ظاهر غذای شاورما میتونم بگم تقریباً مثل کباب ترکی خودمون هست.

سفرنامه دبی

فلافل و مچبوس و و هریس و شاکشوکا از غذاهای دیگه ای بود که ما تجربه کردیم و تمامشون رو دوست داشتیم من فکر میکنم وقتی به شهری سفر می کنیم باید با تمام آداب و رسوم و ذائقه هاشون آشنا بشیم تا بتونیم تجربه های خوبی کسب کنیم.

سفرنامه دبی سفرنامه دبی سفرنامه دبی

از بحث دلنشین غذاها که فاصله بگیرم می رسم به مکان های تفریحی و گردشی و بازارهای دبی اما بهتره قبل از اون یه کمی از وسایل حمل و نقل دبی براتون بگم.

اتوبوس های و تاکسی های آبی جزء وسایل حمل و نقل عمومی پرطرفدار در دبی هستند که برای گردشگران هم خیلی جالب هست. علاوه بر این ها دبی هم مثل اکثر شهرها دارای مترو هست که خیلی هم مدرن و شیکه!

سفرنامه دبی سفرنامه دبی

دبی یه شهر خیلی قانونمندیه، هزینه خرید بلیط مترو کم هست اما اگر مسافری بدون خرید بلیط وارد بشه در ازای کارش جریمه سنگینی بهش تعلق می گیره.

وسایل دیگه اتوبوس و مونوریل هست که مونوریل جزء شگفتی های حمل و نقل در دنیاست.

سفرنامه دبی

بهتون پیشنهاد می کنم بلیط نول رو تهیه کنید که با داشتن این بلیط ها هزینه های رفت و آمد شما خیلی کم میشه، برای خرید این بلیط ها هم باید به باجه های مخصوص خرید بلیط مراجعه کنید.

ما اولین مکانی رو که دوست داشتیم از نزدیک ببینیم برج خلیفه بود .

بعد از برج خلیفه تعریف دبی مال رو هم زیاد شنیده بودم اما به محض وارد شدن متوجه شدم خیلی نمیشه از اینجا خرید کرد چون قیمت ها واقعاً بالا بود به خاطر همینم من دوست داشتم بیشتر این مرکز خرید رو ببینم.

سفرنامه دبی

موزه دبی جزء برنامه های گشت شهری مون بود که اکثر توریست هایی که وارد دبی میشن از این موزه بازدید میکنن . برای من دیدن موزه ی دبی جالب بود چون تصویرهایی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم رو در خودش داشت.

آکواریوم دبی رو حتماً بارها شنیده اید که از معروف ترین مکان های تفریحی دبی هست اگر از زیبایی های این آکواریوم براتون هر چقدر بگم کم گفتم.

برای گشت و گذار تو شهر دبی باید حواستون به مسیر هایی که انتخاب می کنید باشه چون مسافت زیاد اماکن از همدیگه تنها مشکل این شهر هست به نظر من.

نکته های کلیدی که برای سفر خودم خیلی مهم و موثر بود و در آخر بهتون میگم، واحد پول دبی  درهم هست که شما باید دلار بخرید و همراه خودتون داشته باشید و در صرّافی های دبی می توانید به درهم تبدیل کنید. اختلاف ساعت دبی با تهران نیم ساعت هست(دبی نیم ساعت عقب تر)